Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Céges ajándékcsomag és a partnerség

Egy sikeres vállalkozásnak számos összetevője van, az egyik ilyen a partnerekkel való megfelelő kapcsolattartás. Nagyvállalati környezetben szinte elképzelhetetlen huzamosabb időszak partnertalálkozók vagy céges ajándékcsomagok küldése nélkül, mivel a kapcsolatokat kötelezően ápolni kell.

Céges ajándékcsomag és a partnerség

Egy sikeres vállalkozásnak számos összetevője van, az egyik ilyen a partnerekkel való megfelelő kapcsolattartás. Nagyvállalati környezetben szinte elképzelhetetlen huzamosabb időszak partnertalálkozók vagy céges ajándékcsomagok küldése nélkül, mivel a kapcsolatokat kötelezően ápolni kell.

Országonként, sőt régiónként is változik a partnerekkel való kapcsolattartás formája, vannak területek, ahol a cégvezetés a személyes kapcsolattartást részesítik előnyben, ezzel szemben másutt a céges ajándékcsomagok küldése a jellemző. Magyarországon szerencsére úgy alakult a dolgok, hogy fifti-fifti van jelen mind a két megoldás. Nagyobb cégek esetében karácsonykor szinte már kötelező a céges ajándékcsomagok küldése a partnereknek. Persze nem kell egetverő vagy méregdrága dolgokra gondolni, egy céges ajándékcsomag mindig inkább egy figyelmesség, amivel jellemzően az egész éves közös munkát köszönjük meg a másiknak. Érdekes, hogy a céges ajándékcsomag  küldésnek is megvan a maga divatja, léteznek bizonyos trendjei, melyek olykor egészen apró dolgokból születnek meg. Nézzünk erre egy példát.

A kreativitás színrelép

A 2010-es évek elején egy akkor alakult kreatív ügynökség, úgy akart betörni a reklámpiacra, hogy egy valóban kreatív és vicces céges ajándékcsomagot postázott ki a leendő ügyfeleinek. A dolog azonban olyannyira jól sikerült, hogy több megajándékozott vállalat is elkezdett céges ajándékcsomagokat küldözhetni saját piaci környezetében. Egyre többen szálltak be a jópofa játékba, még annak ellenére is, hogy ez az időszak gazdasági szempontból koránt sem volt kedvező időszak. Tevékenységtől függően nagyon sok cég volt kénytelen lehúzni a rolót, aki maradt azonban megerősödött. Ennek a megerősödésnek az egyik oka pedig pontosan a céges ajándékcsomagok voltak. Teljesen véletlenül ugyanis, ennek a küldözgetésnek kialakult egy olyan üzenet is, hogy együtt vagyunk, közösen túléljük ezt a nehéz időszakot, ami később így is lett. Mondani sem kell, hogy ez a bizonyos kreatív reklámügynökség megszerezte a piacot, amit szeretett volna.

A céges ajándékcsomag kiváló brand építés

Az egész nem tartott tovább fél évnél, de tény, hogy a fél ország céges ajándékcsomagokat küldözgetett egymásnak ebben az időszakban. A karácsony mellett hazánkban az említett személyes partnertalálkozók, vagyis céges rendezvények sem történhetnek meg céges ajándékcsomag ajándékozása nélkül. Persze nem azért, mert ilyen végtelenül kedves felénk a vállalatvezetés, hanem azért, mert ez egy remek brand építés. Az ügyfél nem felejti el a gesztust, mert nem is a céges ajándékcsomag tartalma a fontos, hanem az, hogy a másik úgy érzi kapott valamit. Jóllehet, ha egy vállalat jobban belenyúl a pénztárcájába és egy drágább céges ajándékcsomagot állít össze, akkor várhatóan annak a jövőben meg is fog térülni az ára. A dolog egyszerű pszichológia csupán, ajándékozás után az ember szívesebben ír alá szerződéseket, a barátok kedvezőbb üzleti kapcsolatot ápolnak egymással, mint az idegenek.

Tartalomhoz tartozó címkék: Céges ajándékcsomag

Keresés