Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Nyelv

Hungarian hu
English en

Ajándék és virágküldés

Ajándék és virágküldés

Milyen alkalmakra küldj ajándékot vagy virágot?

Az ajándék és virágküldés régi hagyományokra nyúlik vissza, és hát mivel mással is kezdődött volna ez a szép szokás, mint az udvarlással. A nyugati kultúra már csak úgy alakult, hogy hol virágot, hol pedig ajándékot vettek az urak a szeretett hölgynek. Nem véletlen tehát, hogy az ajándék és virágküldés, mint szolgáltatás is régóta gazdasági tényező a féltekén.

Ajándék és virágküldés nőnapra

Az első ilyen szolgáltatást kínáló cégek akkor jelentek meg Európában, amikor a postaszolgálat is a kezdetét vette, ami pedig a 16. században indult hódító útjára. Egész pontosan 1543-ban, amikor Taxis Leonard megalapította az első futárszolgálatot, melynek keretében akkoriban még közembereket is elvittek A pontból B pontba, persze, csak ha jól megfizették a fuvart. Az úriember nevét azóta is naponta sok ezren ejtik ki a szájukon, csak már a legtöbben nem tudják, hogy ha TAXI-ért kiáltanak, akkor egy valamikori gróf kegyeiért kuncsorognak. A Taxis gróf fellépése óta sok idő eltelt, a logisztika pedig – hívjuk most így – rengeteget változott és mindig más divathullámoknak engedelmeskedik. A személyszállítás és a csomagküldés azóta elkülönült egymástól és mindkettőnek meglettek a maga meghatározó irányvonalai. Ami valaha közös volt, mára két egymástól teljesen elkülönülő iparággá nőtte ki magát. Nézzük most az utóbbit.

Ajándék és virágküldés nem csak hódítóknak

Mindenesetre nem véletlen, hogy napjainkra komoly üzletággá és gazdasági tényezővé nőtte ki magát az ajándék és virágküldés szolgáltatás. Ez leginkább annak köszönhető, hogy jó ideje már nem csak az udvarlás generálja az ajándékküldést, de az üzleti életnek is fontos tényezője lett. Amerikából indult a trend, miszerint az egymással előnyös üzletet kötni akaró cégek időről-időre ajándék és virágküldés címszó alatt próbálták építeni a már meglévő vagy éppen megszülető kapcsolataikat. Persze ez sem véletlen, hiszen meg vannak neki a maga a történelmi oka, az új kontinensen ugyanis rengeteg náció, népcsoport keveredett össze, úgy hogy mit sem tudtak egymás üzleti szokásaikról, ezért lehetett itt hangsúlyosabb a kedvesség. Lényegében az ajándék és virágküldés a siker égisze alatt született meg.

Ajándék és virágküldés Magyarországon

A kilencvenes évekre már hazánkban is állandó szereplője lett az üzleti életnek az ajándék és virágküldés nőnapra. A partnerkapcsolatok erősítése nyugati mintára nálunk is utat tört magának, ugyanakkor az ajándékozásnak egy másik formája is divatba jött. Mindenekelőtt a közép- és nagyvállalkozásokra jellemző, hogy karácsonykor és egyéb ünnepeken is, például Nőnapkor egy apró figyelmességgel felköszöntik az alkalmazottakat. Ez történhet személyesen, egy céges buli alkalmával vagy ajándék és virágküldés formájában. Megrendelői oldalról egyre komfortosabb a helyzet, hiszen a piaci versenyek köszönhetően egyre jobb szolgáltatásokat illetőleg meglepetéseket kínálnak az ajándék és virágküldéssel foglalkozó cégek. A hatalmas választék miatt mindenki meg fogja találni azokat az ajándékcsomagokat, amelyek ár-érték arányban a legjobbak, illetőleg a legjobban illeszkednek az adott cég profiljához.

Keresés